Blogs
Een klantgerichte organisatie en waarde creatie door inzet van technologie? Voorkom 3 mismatches
Klantreis en klantbeleving staan steeds vaker centraal bij het inrichten van organisaties. Het is daarmee een uitdaging voor organisaties om integraal te kijken en evenwicht aan te brengen in haar inspanningen om een optimale klantbeleving te bereiken. Technologie kan...
Business Engineering in de praktijk: Volwassenheid van afdelingen
De mate waarin de samenhang tussen werkstructuur, governance, processen en dagelijkse werkafspraken hierop worden ingericht, zeggen iets over de volwassenheid van een afdeling., maar ook van een hele organisatie. Je zou kunnen zeggen dat een afdeling heel volwassen is...
Deadlines in een Agile ontwikkelomgeving: vloek of zegen?
Ik hoor het wel vaker: “Deadlines, met uitzondering van het sprint einde, horen niet in Agile omgeving”. Ondanks dat deze uitspraak veel voor komt, zie ik in praktijk dat, ook bij Agile (IT) ontwikkeling, deadlines gesteld worden. Vaak is het stellen van deadlines...
3 goede redenen voor het maken van een Baten Logica
De mate van succes van een project of programma is de mate waarin de resultaten bijdragen aan organisatie doelstellingen. De business case beschrijft de zakelijke rechtvaardiging van een initiatief: voor en tijdens de uitvoering maar zeker ook nà het opleveren van het...
Biases, het near completion effect tijdens Agile IT projecten
Biases zijn een gevaar voor organisaties die werken aan ontwikkeling van allerlei producten of diensten. Een (cognitieve) bias is een afwijking of vertekening in de beoordeling, je zou kunnen spreken van een geprogrammeerd foutje in onze denkwijze. Deze foutjes zorgen...
De toegevoegde waarde van een Business Engineer: drijvende kracht achter duurzaam succes
In een tijdperk van voortdurende veranderingen, snelle technologische vooruitgang en groeiende concurrentie, speelt de rol van een business engineer een cruciale rol in het succes van moderne organisaties. We vroegen ChatGPT wat de toegevoegde waarde is van een...
Meer rendement uit projecten: bekijk het eens vanuit samenhang
Of je nu Agile werkt aan projecten of meer traditioneel. Eén ding komt steeds terug als gemene deler: streven naar maximaal resultaat. Geen gemakkelijke opgave omdat het uitvoeren van projecten vaak is omgeven met commerciële en operationele dynamiek. Het gaat te ver...
3 richtingaanwijzers waarom processen belangrijk zijn bij het centraal zetten van klanten
Processen vormen het kloppend hart van een organisatie. Samen met de organisatiestructuur of ‘het harkje’ vormen goed ingerichte processen de basis voor een goed werkende organisatie. Wanneer processen niet goed werken, merken klanten dat in veel gevallen meteen....
Hoe kan een organisatie digitaliseren én cruciale sociale functies borgen?
De vierde industriële revolutie, zo wordt de opgave waar organisaties voor staan genoemd. Een digitale transformatie van analoge bedrijfsprocessen, waar eenmaal ingestapt de technologieën elkaar in hoog tempo opvolgen. Vaak niet bij te houden voor grote en...
KYC en business engineering
Know Your Customer (KYC) staat voor de richtlijnen voor het kennen van je klant in de financiële dienstverlening. De wetgeving vereist dat financiële dienstverleners het uiterste doen om de identiteit en eventuele risico’s van een zakelijke relatie te verifiëren. KYC...
Great change. Magniv careers.